Iata ca a aparut mult asteptatul ordin ce reglementeaza pescuitul sportiv in anul 2010. Din pacate cei ce doresc anul acesta un permis ANPA trebuie sa-l obtina prin Asociatiile de pescari:
“ART. 2 Practicarea pescuitului recreativ/sportiv in habitatele piscicole naturale se face in baza permiselor emise de ANPA si eliberate prin asociatiile de pescari sportivi, persoane juridice nonprofit legal constituite.”
Pentru a citi integral: ORDINUL nr.20 din 27 ianuarie 2010 privind conditiile de practicare a pescuitului recreativ/sportiv, regulamentul de practicare a pescuitului recreativ/sportiv, precum si modelele permiselor de pescuit sportiv – 2010
Prezentul ordin este dat avand in vedere si HOTARARAREA nr. 1.016 din 3 septembrie 2008 privind cuantumul taxelor de licentiere si autorizare in pescuit si acvacultura care precizeaza:
“ART. 4
(1) Cuantumul taxelor de autorizare este de:
…
g) 30 lei pentru eliberarea permisului de pescuit recreativ/sportiv, incepand cu data de 1 ianuarie 2009;
h) 10 lei pentru eliberarea permisului de pescuit recreativ/sportiv pentru elevi si studenti, incepand cu data de 1 ianuarie 2009;
i) 10 lei pentru eliberarea permisului de pescuit recreativ/sportiv pentru persoanele cu handicap usor si mediu si gratuit pentru persoanele cu handicap grav, incepand cu data de 1 ianuarie 2009.
(2) Eliberarea permisului de pescuit recreativ/sportiv pentru pensionari şi veterani de răazboi este gratuita.”
Mai puteti citi si articolele:

February 4th, 2010
info-delta.ro
Publicat in
Tags: 




Primeste zilnic noutatile

Social comments and analytics for this post…
Mentionat pe Twitter de infodeltaro: Pentru pescari! GATA! A aparut! http://bit.ly/c7qUbs...
Deci 30 de lei trebuie sa platesti daca vrei sa mergi la pescuit in Delta? Sau mai e ceva de platit in afara de asta?
[Reply]
info-delta.ro Reply:
February 4th, 2010 at 9:29 pm
“Surprize … surprize” Cam asa este acuma cu pescuitul in Delta. In decembrie 2009, guvernatorul Administratiei Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii (ARBDD), Grigore Baboianu, declara printre altele, citam: “Conform actelor de reglementare emise de ARBDD pentru 2010, si pescuitul sportiv se va desfasura dupa alte reguli. Pe teritoriul ARBDD pescarii sportivi vor putea pescui doar daca obtin un permis special de la aceasta institutie.” Probabil va costa ceva si acel permis, cine stie.
Daca in proiectul de ordin era mentionata “Delta Dunarii”, in Ordinul aparut in Monitorul Oficial … nu mai apare. Daca nu mai apare inclusa in notiunea de “habitate piscicole naturale”, permisul ANPA nu este valabil aici? Ordinul 20/2010 se completeaza cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 23/2008, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 317/2009, unde Delta Dunarii este cuprinsa in notiunea de “habitate piscicole naturale”.
…. In fine, deocamdata este o mare nebuloasa, ce se plateste, cat, cui .. poate pana in vara s-or lamuri lucrurile
Insistam, poate aflam totusi ceva concret.
[Reply]
Deci permisul este tot 30 lei pana la urma? nu scrie clar in ordin.
[Reply]
info-delta.ro Reply:
February 9th, 2010 at 3:53 pm
In Ordinul 20 se specifica ca este dat avand in vedere si Hotararea nr. 1.016 din 3 septembrie 2008. Iar acesta precizeaza ca taxa este de 30 de lei, incepand cu data de 1 ianuarie 2009. Nu precizeaza pana cand este valabila aceasta taxa. Deci este valabila pana la aparitia unui alt act normativ care sa modifice/anuleze Hotararea nr. 1.016/2008.
[Reply]
…este o aiureala totala ce pot face guvernantii nostri la cit ii duce mintea pe unii de unde si legi mai bune,sint interese prea mari pe care nu le vom afla niciodata,iar din toate astea platim noi…
[Reply]
cand va reglementa odata pentru totdeauna situatia pescarilor legat de permise si taxe?
[Reply]
.. eu vreau sa pescuiesc nu sa ma afiliez la nici o asociatie sa le fac lor conturile mari unde sant banii nostrii de atitia ani cotizati la ajvps-uri nu se vede nimic in teren doar balastiere si alte porcarii.
[Reply]
Din ORDINUL nr. 20 din 27 ianuarie 2010 EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010 se intelege clar ca nu trebuie sa fii membru al vreunei asociatii pentru a obtine permisul de pescuit pe 2010 ,asociatiile DOAR ELIBEREAZA PERMISELE DE PESCUIT EMISE DE ANPA, preturile ramanand neschimbate, ca in 2009. Cititi bine legea domnilor pescari.
[Reply]
info-delta.ro Reply:
February 20th, 2010 at 8:43 pm
Prezentul ordin este dat avand in vedere si Legea nr.317 din 13 octombrie 2009 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul si acvacultura, Lege care spune printre altele:
[...]37. Articolul 23 se modifica si va avea urmatorul cuprins:”Art. 23. – (1) Prin pescuit recreativ/sportiv se intelege pescuitul efectuat cu undita sau cu lanseta, in scop de agrement/performanta, pe baza unui permis nominal emis de Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura si eliberat de asociatiile de pescari sportivi…..
(4) Permisul de pescuit recreativ/sportiv este valabil atat pentru zonele concesionate de asociatia al carei membru este, cat si pentru zonele concesionate de alte asociatii, pe baza de reciprocitate.
(5) Activitatea de pescuit recreativ/sportiv se practica in cadrul fiecarei asociatii in baza regulamentului propriu stabilit in acest sens.”[...]
Deci?
[Reply]
La virsta mea ,fiind membru la ajvps am ajuns la concluzia trista ca pe vremea socialismului, se mai facea ceva si pentru pescarii sportivi.
Acum,filialele iau bani prin puterea legii facuta de cei cu interese in domeniu,iar noi platim si nu beneficiem de nimic.
Spus pe FATA ,legea ne obliga sa dam de pomana “filialelor”,de 2 sau 3 ori pretul unui permis de pescuit (30 ron),cind ei pretind (AJVPS BIHOR-140 RON)(LIVADA-90 RON) ETC.fara sa ne ofere NIMIC!!!!
Unde este dreptatea,echitatea si legislatia corecta (fara interese personale ale celor de la putere)???
Avem GUVERN ,MINISTERE ,SENAT ,PARLAMENT competente si capabile sa conduca o tara ??? Sau ASOCIATIE de mafioti,care fac ce vor !!!
De luni de zile asteptam un anunt corect ,legal,dar nu il primim.
Nici o asociatie nu are curajul sa puna pe net LEGEA referitoare la permisele de pescuit.Suntem trimisi de la o lege la alta,la ordonante,parca toti am fi juristi.Sa citim si sainterpretam noi legile!!
Noi suntem pescari,care dorim sa ne recreem ,sa ne deconectam si sa prindem ceva pesti in timpul liber,in mod legal si PROTEJIND NATURA SI VIETUITOARELE ACVATICE.
Cu tot respectul UNUL DINTRE CEI MULTI PESCARI SPORTIVI !!FOARTE REVOLTATI!!
[Reply]
Sunt din SALAJ.Ieri am scos permisul pe 2010 ,am platit 130 lei +taxa carnet 5 lei la sediul AJVPS SALAJ.30 lei taxa anpa,100lei cotizatie 2010(!!!),pana aici e ok.Dar imi vine sa iau toporul si coasa la cei care se instaleaza din martie si pleaca doar la prima zapada tot cu 130lei.Prind pestii subdimensionati,instaleaza navoade,pescuiesc cu 30 de bete de caciula.Nu taxa ma enerveaza ci faptul ca acesti braconieri legalizati cu 130 lei nu pot fi sanctionati odata.Eu sunt pescar sportiv de 30 de ani si pana acum de la an la an pe lacul Virsolt, care a fost proprietatea crasnanilor, luat abuziv de comunisti,e tot mai rau.Daca exista cineva competent in acest domeniu il rog din suflet sa faca ceva,pentru noi ,pescarii sportivi.
[Reply]
Sunt si eu ca si voi un inflacarat al pescuitului, dar tot ma intreb ce tot platim la nemernicii aia care doar iau bani pe permise si altele, dar nu am auzit sau sa sa vad si eu o data sa faca si ei o mica investitie sa populeze, rauri balti. Eu vad doar ca se braconeaza in prostie plase, navoade, grupa mare. De loc sunt din Vrancea si merg la pescuit pe Siret. Vad chilometri de plasa in baraje la Movileni, Calimanesti dar nu ia nimeni nici o masura si atunci ma intreb DE CE SA PLATIM NOI ASTIA CARE AVEM 2 LANSETE SI PRINDEM UN CHITIC IN ZILE BUNE? Eu am zis ca anul acesta nu-mi iau permis si sa vina filiala cred ca aduc televiziunea.In Anglia costa permisul ceva bani dar vreau sa zic ca se fac investitii din banii care vin la agentie nu ca la noi ii papa ordinarii aia de la birou pe salarii si altele dar ei nu fac nimic.HAI FIR INTINS PESCARILOR SI MAI MULT CURAJ.
[Reply]
fane Reply:
March 9th, 2010 at 10:59 am
Ai ideee cat este taxa la ajvps vrancea? Inca nu m-am hotarat daca imi iau sau nu permis anul asta. E cam aiurea cu lipsa asta de informatii, nu gasesti un site cu asociatiile si taxele practicate, toata lumea e in ceata. Unde mai pui ca peste mai putin de o luna incepe si prohibitia. Cand va veni ziua aia sa poti lua permisul de pe net, sa stii clar ce beneficii iti ofera acest permis, ca de obligatii sunt satul.
[Reply]
se poate pescui in zona litcov in 16 martie? multumesc
[Reply]
info-delta.ro Reply:
March 3rd, 2010 at 4:25 pm
Aici aveti ordinul 126 din 18.02.2010 privind prohibitia pe 2010:
http://www.info-delta.ro/ordin-nr-126-din-8-februarie-2010-8ordinul-126-20109–p209.html
[Reply]
Eu am platit taxa de 30 lei la trezorerie si nici o asociatie nu vrea sa o ia in considerare, sa mai platesc diferenta de 20 lei si sa-mi elibereze un permis de pescar sportiv. Oare statul de ce mi-a incasat banii daca nu este legal? Stie cineva sa ma ajute?
In rest, perfect de acord cu cele scrise de ceilalti inaintea mea. Asociatiile sunt ca niste capuse; nu fac nimic pentru noi pescarii sportivi; ne iau numai banii. As fi foarte multumit daca macar ar “termina” cu braconierii, nu mai zic de populatul raurilor cu pesti si altele de acest gen.
FIR INTINS la toata lumea pe anul 2010!
[Reply]
Si eu sunt de acord cu ce s-a scris pina acum si le dau dreptate.Sunt foarte revoltat pentru ca in ciuda tuturor comentariilor,demersurilor facute de adevaratii pescari,cei IN MASURA si COMPETENTI sa corecteze legile necorespunzatoare,NU o fac.
Convigerea mea este ca fac legi conform intereselor proprii,nu conform intereselor CELOR PE CARE II REPREZINTA SI CARE AU VOTAT PENTRU ei.
Momentan cred ca singura solutie ar fi: NICI un pescar sa nu scoata permis pe 2010 si sa nu cotizeze la nici o asociatie.
Sa vedem ce ar face fara bani? ( Pacat ca asta nu se va intimpla !! )
Curaj pescari si sa mai cautam alternative (prin legi sau oriunde numai sa reusim)!!
Tuturor cu stima si urari de bine.
[Reply]
salut Mugur,
sunt de acord cu tine. Nu te obliga nimeni sa platesti si taxa de pescar afiliat. Mergi si da-le 30 de lei si cere-le doar permisul ANPA si daca nu vor sa ti-l dea mergi la OJPC. Vei vedea ca mai exista si in tara asta dreptate !!!!!
[Reply]
Fratilor Pescari,
anul acesta sunt hotarit sa nu mai dau un leu in plus hotilor astora. Eu sunt din Giurgiu si sunt pescar de Dunare. Stiti cite plase si virse exista pe Dunare in momentul de fata? Daca va spun, va ingroziti!!!! Si atunci, vin si va intreb? Ptr ce dam acea taxa? Ca sa fim calcati in picioare de cei care practica pescuitul industrial? NU VA LASATI!!!! DREPTATEA ESTE DE PARTEA NOASTRA !!! Sunt hotarit sa merg la OJPC si sa nu platesc decit 30 ron. Astept ca si voi sa faceti acelasi lucru.
MULT CURAJ SI FIR INTINS !!!!
[Reply]
Se mai aude ceva cu permisele ANPA? Au inceput sa ajunga la Filiale prin tara?
Ce mai stiti? La Giurgiu inca nu au inceput sa le elibereze. Se elibereaza pe undeva?
Va rog, dati-mi de stire cind apar.
Multumesc.
[Reply]