Citind Proiectul de Ordin privind conditiile de practicare a pescuitului recreativ/sportiv in habitatele piscicole naturale pentru anul 2010, publicat pe site-ul Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura, am tras concluzia ca daca acesta ramane in aceasta forma, vom fi obligati sa ne inscriem intr-o Asociatie de pescari sportivi pentru a putea obtine Permisul de pescuit ANPA pe 2010. Asta inseamna costuri suplimentare pentru noi, cei care nu avem timp sa beneficiem de “facilitatile” de a fi membru intr-o Asociatie. Tocmai ce in anul 2009 am renuntat la onoarea de a fi printre cei cu carnet de asociatie. Cateva extrase din Proiectul de Ordin publicat.
“Prin pescuit in scop recreativ/sportiv se intelege pescuitul efectuat cu undita sau cu lanseta, in scop de agrement/performanta, pe baza unui permis nominal emis de Agentia Nationala pentru Pescuit si eliberat de asociatiile de pescari sportivi.”
Pana acuma, conform Ordinului nr.753 din 16 decembrie 2008 , “prin pescuit in scop recreativ/sportiv se intelege pescuitul efectuat cu undita si cu lanseta, in scop de agrement/performanta, ca o activitate individuala si necomerciala”. A se observa aparitia obligativitatii de a apartine de o asociatie de pescari sportivi.
Lucrul acesta se repeta si in definitia termenului de pescar sportiv: “ persoana fizica detinatoare a unui permis de pescuit recreativ/sportiv, eliberat de asociatiile de pescari sportivi legal constituite.” Iar atribuirea dreptului de pescuit recreativ/sportiv “ se face in baza autorizatiilor si permiselor emise de Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura.”
Cu permisul de la ANPA se pare ca se poate pescui in continuare in Delta si in 2010, termenul de “habitate piscicole naturale” , cuprinzand printre altele si Dunarea teritoriala, Delta si lunca inundabila a Dunarii, complexul lagunar Razelm-Sinoe si lacurile litorale.
Despre permisul de pescuit eliberat de ANPA pentru pescuitul pe 2010: tarifele raman neschimbate (ciudat nu?), numai ca mai apare un camp in plus de completat: Asociatia, adica asociatia de pescari sportivi la care este membru detinatorul permisului ANPA.
Puteti consulta Proiectul de Ordin in intregime pe site-ul anpa.ro
UPDATE: pentru cei ce doresc sa citeasca proiectul de act normativ, acesta a fost publicat in sectiunea Legislatie.
Sunteti de acord sa va inscrieti intr-o asociatie de pescari sportivi pentru a obtine permisul de pescuit de la ANPA?
- Nu sunt de acord (82%, 234 Votes)
- Sunt de acord (18%, 52 Votes)
Total Voturi: 285

December 9th, 2009
info-delta.ro
Publicat in
Tags: 




Primeste zilnic noutatile

Era clar dupa presiunile facute de AGVPS-uri, practic li se luase “caimacul”. Dar lucrul asta cu permisul obtinut numai prin asociatii a fost gandit odata cu Legea 317/2009 care spune: “pescar sportiv – persoana fizica detinatoare a unui permis de pescuit recreativ/sportiv, eliberat de asociatiile de pescari sportivi legal constituite.” Sau mai explicit: “Prin pescuit recreativ/sportiv se intelege pescuitul efectuat cu undita sau cu lanseta, in scop de agrement/performanta, pe baza unui permis nominal emis de Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura si eliberat de asociatiile de pescari sportivi”. Deci dai la peste cu permisul ANPA ce este intermediat de asociatia de pescari. Alti bani alta mancare de peste.
Salut,
Era de asteptat, in toate tarile europene exista aceste cerinte, pe noi insa, nu trebuie sa ne nemultumeasca faptul ca suntem obligati sa ne inscriem intr-o asociatie, trebuie insa sa cerem mai mult de la aceste asociatii in care ne vom inscrie pentru ca din pacate suntem in urma cu multe lucruri care tin pana la urma de civilizatie, de bun simt si de ce nu de colegialitate.
Eu, sincer as propune sa se dea si un examen pentru obtinerea unui permis de pescuit, iar toti propietarii de balti sa fie obligati sa primeasca numai pescari cu permis. Acest permis trebuie sa faca dovada ca suntem sportivi si nu braconieri!
Calitatea face diferenta si nu cantitatea!
http://www.mihaiart.home.ro
mihaiart.blogspot.com
info-delta.ro Reply:
December 10th, 2009 at 8:58 am
Ceea ce ma nemultumeste este faptul ca taxa de membru cu siguranta o sa creasca in conditiile actuale. La inceputul lui 2009 am renuntat la calitatea de membru intr-o asociatie de pescar sportiv (dupa multi ani) ca urmare a dublarii nejustificate a cotizatiei iar avantajele (daca putem zice asa) oferite de asociatie fiind aceleasi. Acum o sa se profite la maximum. Si sa nu mai pun la socoteala faptul ca eu cel care detineam atat permis de pescuit de la ANPA + permis de membru in asociatie de pescar + permis de granita eram egal cu cel ce nu avea niciun document, nicio taxa sau cotizatie platita.
Florin Reply:
January 7th, 2010 at 4:24 pm
Timpenie mai mare ca asta cu examenul de pescuit n-am auzit pina acum !!!
Si ce materii propui sa de dea la examen ??? Proba teoretica si proba practica ?? Daca esti “braconier” nu te vor duce creierii sa iei examenul?
E ineptie totala !!
Este clar ca ANPA + asociatzile de pescari au batut palma la impartzirea caimacului, din pacate pe spinarea pescarilor. Statutul de membru al unei asociatii de pescari nu-ti ofera mare brinza. Totul se rezuma la BANI si la modul in care acestia pot fi scosi din buzunare avind in spate legislatia. In realitate se face prea putin pt protejarea mediului acvatic/piscicol.
Sa nu comparam ce se intampla la noi cu ce se intampla in afara. Este mare diferenta! In Romania nu se discuta despre drepturile pescarului ci numai despre obligatiile lui!…… Iar incepe circul cu permisele de pescuit. La fel ca in fiecare an din pacate!
stie cineva cand vor aparea permisele pe 2010? indiferent de cine le da
info-delta.ro Reply:
December 27th, 2009 at 1:29 pm
Pai ca in fiecare an .. oricum nu in ianuarie! Doar o minune sa faca acest lucru posibil. Deocamdata nu a aparut Ordinul (noi nu l-am gasit inca), dupa ce este publicat in MO, trebuiesc tiparite in regim special permisele. Deci … cand “misca” ceva in legatura cu permisele ANPA o sa dam sfoara in tara.
In cadrul AJPVS-urilor se invart multi foarte multi bani, de aici si interesul lor de a modifica legislatia. In Bihor taxa la AJVPS este 140 lei ce ce inseamna fosrte mult fata de ceea ce ofera. Sunt niste hoti, isi trag masini tari pe banii nostrii. Noroc ca mai sunt si altii care au facut alte asociatii si care sunt mai rezonabili la pret. Este bine ca AJVPS au concurenta si pana la urma o sa scada si ei preturile deoarece nu mai merge nimeni la ei. Imi pare rau ca si cei de la ANPA ii sustin pe cei de la AJVPS. Cred ca le revin si lor ceva comisioane si alte lucruri
Sunt de acord cu comentariile anterioare.Daca vom fi din nou obligati sa cotizam la o filiala ,se dovedeste coruptia si cercul de interese financiare care ne termina putina deconectare de la sfirsit de saptamina cind am vrea sa ne relaxam nu sa ne enervam !!!
La AJVPS Bihor este o MAFIE de neimaginat.Ne pretind bani”cotizatie”,dar nu ofera nimic.In vara 2009 duminica ora10 pe lacul de acumulare Alesd eram peste 10 pescari cu barca.De pe mal vin 4 persoane cu o barca ,intra pe lac ,scot setca o golesc.
Intre noi pescuia un tip de la Filiala AJVPS Alesd.Il intrebam ce va face.Raspunde senin ca e duminica si singur nu poate face nimic(desi mai eram vreo 10-14 pescari hotariti sa intervenim ,dar noi nu aveam nici o baza legala sa actionam).Pe cele doua lacuri:Alesd si Tileagd se braconeaza fara probleme .
Alta surpriza “placuta”pentru pescari este ca in zona hidrocentralelor (pe poduri si pe taluzul frontal ,unde din toamna pina la sfirsitul primaverii pescuiam de peste 15 ani(caci iarna pestii se trag la apa adinca ),de 2 ani Hidroelectrica a postat gardieni si nu permit sa pescuim ,pe motivul ca “se fura motoare electrice reflectoare ….etc” spun gardienii ,dar nu exista nici un afis sau o instiintare oficiala .Nici filiala Ajvps Alesd nu a anuntat nimic si nici nu a intervenit in sprijinul pescarilor.
Convingerea mea este ca pescarii nu merg sa fure ,ei merg sa prinda pesti.
Gardienii sa pazeasca obiectivu de hoti (pentru asta sunt platiti ),dar sa lase pescarii sa pescuiasca.
Mai sunt multe uri ne spuse ,dar sper ca in curind sa avem si noi pescarii conditii si sprijin ca in atit de mult ivocata UE.
TUTUROR PESCARILOR ,CELOR DE LA A.N.P.A ,CELOR IMPLICATI IN ACEST SUBIECT SI CELOR NEIMPLICATI LE DORESC : UN AN NOU MAI FERICIT ,MAI CINSTIT si cu CAPTURI FRUMOASE !!!!
Cu stima si respect (celor care merita)
Csabibiba
sal io am permis anpa si o hirtie de la pf giurgiu si a fost ok la ara
Este indreptatita supararea tuturor pescarilor. Din pacate pescuitul este cotat ca un viciu, ce este taxat la orice pas. S-a descoperit ca suntem multi ce avem acest viciu si acuma suntem supra-taxati.
Va supun spre dezbatere Art.3 pct(4) din proiect-ordin/2010 ANPA
O R D I N
Art.1. (1) – Atribuirea dreptului de pescuit recreativ/sportiv în habitatele piscicole naturale se face de Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură, în calitate de administrator al resursei acvatice vii.
(2) În Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării” atribuirea dreptului de pescuit recreativ/sportiv se face cu respectarea condiţiilor impuse de Administraţia Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării.
Art.2. Practicarea pescuitului recreativ/sportiv în habitatele piscicole naturale se face în baza se face în baza permiselor şi a autorizaţiilor emise de Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură şi eliberate prin asociaţiile de pescari sportivi, persoane juridice nonprofit legal constituite.
Art.3. (1) – Permisul de pescuit recreativ/sportiv este un document cu regim special, înseriat.
(2) Permisul de pescuit recreativ/sportiv este nominal şi netransmisibil.
(3) Permisul de pescuit recreativ/sportiv se eliberează anual.
(4) Permisul de pescuit recreativ/sportiv este valabil pentru zona/zonele pe care asociaţia care a eliberat permisul de pescuit recreativ/sportiv detine Autorizaţie de pescuit recreativ/sportiv, cât şi pentru zona/zonele pe care alte asociaţii deţin Autorizaţii de pescuit recreativ/sportiv, pe bază de reciprocitate.
info-delta.ro Reply:
January 7th, 2010 at 11:15 am
Am vazut si noi acest paragraf. Cred ca o sa fie tare distractiv. Sa zicem ca o asociatie din Bucuresti detine autorizatie pentru o zona limitrofa capitalei. Deci am voie sa pescuiesc pe apele apartinand asociatiei si la cele reciproce. Ne-am pus si noi intrebarea cum vom pescui de ex la munte? Trebuie sa ne inscriem si intr-o alta asociatie si sa mai obtinem inca un permis anpa? Chiar nu stim. Asteptam probabil sa vedem care asociatie va incheia cele mai multe contracte de asociere. Va urma cu siguranta o perioada de tatonare in alegerea asociatiei. In Delta se pare ca mai trebuie inca un permis special de pescuit eliberat de Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii.
As vrea sa stiu care sunt baltile unde se poate pescui cu permisul anpa, mai ales cele din jurul Bucurestiului. Ma poate ajuta cineva? Multumesc anticipat. Fir intins la toata lumea.
Daca la fiecare inceput de an sunt probleme cu eliberarea permiselor,atunci cred ca cel mai bine ar fi ca permisele sa fie valabile 12 luni incepind cu data eliberari indiferent in ce luna a fost elibreat.pentru ca de fapt noi platim taxa pentru un an intreg.Sau sa fie valabile pina incepe prohibitia in anul urmator.Si in perioada de prohibitie sa inceapa eliberarea noilor permise pentru anul in curs.Atunci putem merge la pescuit in primele zile ale anului la copca ,sau pe riuri unde nu s-a format ghiata.daca considerati ca este o idee buna,pescarii din bucuresti sa faca o propunere acolo unde trebue.
deci eu plec in concediu 10 zile si vreau sa ma relaxez .imi iau un bat cu mine si cat sotia face plaje eu dau la peste.pentru aceasta distractie trebuie sa platesc 90 lei cat costa un permis la noi in localitate?de ce nu pot sa dau 30 lei la anpa si gata .anul trecut am luat permis la anpa cu 30 lei si am pescuit 5 zile fara probleme.la cat de meseriasi sunt si la ce scule pricopsite am ,cei 10 pesti prinsi au fost o captura chiar reusita.daca eu pescuiesc sa zic 15-20 zile pe an de ce trebuie sa fac parte dintr-o asociatie pentru a putea beneficia de permis ?macar bani pe acel permis anpa mergeau la bugetul statului cei de la asociati merg in buzunarele smecherilor.
peter Reply:
January 30th, 2010 at 10:06 pm
De mult am spus si eu ca ar fi fost bine sa se elibereze ( la posta de xemplu) permise de pescuit pentru o zi, o saptamana, o luna, etc, pentru ca nu toti pot merge la pescuit zi de zi.Iar politia nu are decat sa-si faca datoria si sa controleze . S-ar elimina intermediarii gen AGVPS si altii care pur si simplu ,de foarte multi ani isi bat joc de noi.Mergi pur si simpu la posta, platesti si primesti un talon asemanator cu biletele de tren, pe care ai data, perioada de valabilitate.Dar nu, la noi totul merge pe dos de ce sa ne scarpinam cu mana, cand o putem face cu piciorul..Toti pescarii trebuie sa mearga la biroul parlamentar de care apartine ,si sa ia legatura cu cel care ii reprezinta, si sa modifice legislatia actuala care este facuta de neunoscatori. De aceea i-am votat sa ne reprezinte. Iar daca din toate judetele vin asemenea obiectii, trebuie sa se faca ceva concret.Altfel vom ramane doar acea colectivitate care ingrasa conturile AGVPS sau ale altor asociatii.
In tarile UE valoarea medie a permisului de pescuit este de 10E.Dupa achitarea taxei din tara respectiva,poti pescui in apele domeniului public .La noi poti pescui cu permis ANPA,plus taxe la asociatii,si numai in apele concesionate de acestea.Adio gratuitate pentru pensionari.
si iar umblam cu mapa dupa noi ? 5 permise ,2 adeverinnte ,buletin ca sa dovedim ca suntem membri unei asociatii de pescari.In loc sa am la mine undite si lansete car acte.AJVPS-urile ce rost mai au ? pentru ce sa mai incaseze bani? sunt niste lipitori! sa dispara!
cine imi poate spune daca s-a scumpit permisul de la ANPA care era 30 RON si cat ii acuma?
DOMNILOR AVJSP A-TI FURAT DESTUL LASATI APELE ROMANILOR IN PACE.VREM PERMIS ANPA
Unde se pot depune plingere deoarece nu vreau sa fiu membru in AJVPS OLT dar doresc permis de pescuit??? Nu de alta dar la OLT permisul ANPA pentru pensionari este gratis, iar aici legea este interpretata dupa bunul plac al asociatiei si nu se elibereaza permis gratis decit daca ai 60 de ani. Degeaba te duci cu talonul de pensie, ei te obliga sa dai 30 Ron pe permisul ANPA. Calitatea de pensionar nu este conditionata de virsta si mai trebuie si sa platesc taxa de membru care anul trecut era 80 Ron . Intreb ce face asociatia cu banii???? Credeti ca protectia consumatorilor ma poate ajuta??? M-am saturat sa traiesc in tara asta in care o mina de speculanti fac ce vor ei !!!
cum poate sa coste in brasov permisu anpa 30 lei si cotizatia de menbru 90 lei
Articolul incepe asa : ,,Citind Proiectul de Ordin privind conditiile de practicare a pescuitului recreativ/sportiv in habitatele piscicole naturale pentru anul 2010, publicat pe site-ul Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura, am tras concluzia ca… ”
Rog din suflet pe cel care stie si care este binevoitor , sa ma lamureasca cum pot gasi pe site-ul ANPA Proiectul de Ordin de mai sus . Ca eu numai cu harletul nu am sapat !
Multumesc anticipat
info-delta.ro Reply:
January 20th, 2010 at 8:33 am
Intradevar este cam greu de gasit. Pe anpa.ro il gasiti aici.
Dar proiectul de Ordin (preluat de la Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale) il puteti citi si pe site la noi in sectiunea Legislatie.
Ca o completare, inca nu a fost publicat in Monitorul Oficial inca. Cum apare il publicam.
mate Reply:
January 20th, 2010 at 10:27 am
Multumesc mult si o zi buna !
bine mai mult trebuie, eu propun 1000 ron …sa traiti bine …si pescuiti in cada…
http://oppinio.ro/petitie/permisele-de-pescuit-trebuie-sa-fie-eliberate-fara-a-fi-necesara-inscrierea-in-asociatiile-de-pescuit
nu ar trebui sa fim obligati sa facem parte din asociatii de pescuit pt.ca nu avem nici un avantaj-doar contribuim la marirea conturilor acestora.
acum dupa 1an vom fi obligati sa platim din nou toate taxele la asa zisele asociatii de pescuit non profit-nu este corect,de ce nu putem plati tot la ANPA-acuma vor sa recupereze asociatiile ce au pierdut in 2009-oricum ei nu ne ajuta cu nimic.Sint zone unde nu se poate pescui din cauza balastierelor,ei nu iau nici o masura si tot mai mult o sa platim.
sa ne lase in pace AJVPS-urile sa platim la ANPA asa banii ajung la stat nu la niste hoti si jmecheri care de 20 de ani oricum nu fac nimic pentru apele noastre.Iar pentru pensionari ar trebui macar o suma modica sa plateasca,daca nu chiar 30 lei pt.ca stau toata ziua la pescuit iar altii pescuiesc de 20-30 de ori pe an.
Sunt niste nenorociti. Nu stiu cum sa ne mai faca de bani. Eu ink nu inteleg ce rol au AJVPS-urile. De populat balti nu se ocupa, de combaterea braconajului nici atat…ba chiar il incurajeaza. Eu am patit o faza foarte tare in Vrancea. Am fost pe o balta ce apartine de AJVPS-ul local si, pe langa permisul de pescuit, mi s-a cerut si o taxa de 15 lei. Bineinteles ca nu am inteles dc trebuie sa mai platesc si taxa de balta din mom ce am platit permisul. Niste nenorociti. Nu m-ar deranja sa platesc o taxa, asa e normal…asa e peste tot in lume…dar in alte parti se mai si face cate ceva….se mai populeaza o balta…se mai fac niste concursuri interesante….la noi nu se face nici una nici alta. NENOROCITI
CIINI LATRA,AJVPS-UL NE UMFLA BANII.
MAI BINE CHEMAM MINERII
Suparator este ca deja suntem la capatul lui ianuarie si inca ajvps satu mare ma tot amana cu viza pe 2010 si permisul anpa pt ca “nu se stie cat va costa si nici permisele nu au sosit inca”.
Eu cum naiba merg in week-end la pescuit? In ilegalitate? adica ma forteaza sa fiu braconier
Lasand gluma la o parte, treaba e nasoala
info-delta.ro Reply:
January 27th, 2010 at 3:14 pm
Verificam zilnic in speranta aparitiei Ordinului in Monitorul Oficial…Deocamdata este liniste
Eu unul nu sunt de acord cu ideea de a ne inscrie intr-o asociatie.Eu sunt persoana fizica,ies la pescuit duminica sa ma relaxez si sa ma distrez.Din moment ce nu particip la vreun concurs nu vad rostul unei asociatii,platesc permisu nu burtile asociatiilor.
o asociatie vinde un permis trebuie sa-ti dea si o zona de pescuit sa zicem la dunare de la km 0 la km 10..daca dai la peste la km 11 concesiunea este a altei asociati de escroci alt permis baieti si asa mai departe,,,,vrei la mare te duci la gica pescar(mincinos)alt permis..in constanta sint cinci asociati de escroci sint curios cum o sa inparta escroci tarmu marii…..la tulcea cate asociati sint sant sigur ca multe vrei sa pescuesti pe sfantu gheorghe o asociatie sau doua trei…….
Nu inteleg de ce trebuie sa platim pentru a avea acces la ceea ce apartine de drept tuturor romanilor. Muntele este al nostru si urcam pe el gratis. Dealurile, campiile, parcurile, padurile la fel, sunt gratis. Unul se recreeaza mergand in parc sau la munte, altul mergand la pescuit pe un rau. Acel rau este un bun netional, al intregului popor. De ce platim taxa.
Daca va trebui sa iau vreodata arma in mana, ca sa apar ceva pentru care toata viata am platit tot felul de taxe, o voi face cu o singura conditie: sa primesc o anumita taxa de aparare din partea Statului Roman. Scurt.
Dragi Pescari, tot discutam de permisul eliberat de asociatii , permis care ne-ar permite sa pescuim in ” habitatele piscicole naturale “. Eu vin si va intreb unde sunt aceste habitate, daca mai sunt , ca majoritatea au fost concesionate si sunt gestionate mai bine sau mai rau. Deci cu ce ma ajuta ca am acest permis daca mergem la balti cu taxa, imi reduc cumva taxa daca fac parte dintr-o asociatia?
Sincer…as putea sa fiu de acord cu o taxa si mai mare decat cea de pana acum,si bineinteles,fara examen…este o prostie.De ce spun si mai mare?
Tocmai pentru faptul ca as dori sa pescuiesc in ape curate si lipsite de braconieri.Dar,noi platim taxa asta statului,stat care protejeaza poluarea si nu face nimik in acest sens.Amenzi de 2000 de ron unor companii care proceseaza milioane de lei lunar?Ati auzit o mai mare tampenie decat asta.Si cica se vor lua masuri in acest sens.Ma intreb:CAND?
Deci sincer sa fiu,nu sunt de acord cu nici o taxa,in aceste conditii.Chiar BRACONAJ.Pt ca asa merge in tara asta de 2 lei.
In conditiile actuale, as lasa pe toti sa pescuiasca sportiv fara taxa, dar as introduce amenzi si pedepse drastice pentru braconaj retinere sub dimensiuni si peste o anumita cantitate, mizerie lasata pe marginea raurilor si a lacurilor. Cred ca inainte de toate trebuie educatie in acest sens, trebuie slefuite vechile mentalitati. Daca aceste asociatii sportive, si ma refer aici la cele mostenite din vechiul sistem care au personal ce lasa mult de dorit -comportament, educatie, profesionalism- s-ar preocupa de educatia celor care pescuiesc sportiv – cantitate de peste retinuta, dimensiunea legala, curatenia mediului etc – as fi de acord cu existenta lor , cu obligativitatea inscrierii ca membru al unei asociatii sportive de pescuit si in final cu plata unei taxe. In momentul actual acestia nu fac decat sa puna stapinire pe rauri si lacuri si sa le BRACONEZE.
Totusi daca doriti sa puneti taxe faceti-o in gen rovinieta (o bagati la PECO ca tot intru sa bag benzina) si e OK.
Dragos Reply:
February 3rd, 2010 at 11:16 am
Subscriu si sunt totalmente de acord cu cele scrise de tine.
Am avut ocazia sa merg in Ungaria la pescuit pe un brat mort al Somesului, zona era concesionata unei asociatii, se pescuia cu taxa pt cei ce nu erau membri ai asociatiei. Mi s-a cerut cartea de identitate pentru a emite bonul de pescuit pentru 12 ore si vazand ca de unde sunt (RO) m-au refuzat politicos. Si-au justificat decizia prin trecutul zbuciumat. (Romanii au lasat gunoaiele pe malul raului si ei nu de aceea au grija de zona ca sa faca curat dupa romani).
Ne-am cerut scuze in numele tuturor romanilor si ne-am exprimat si noi dispretul fata de cei ce nu au cei 7 ani de-acasa.
Pe de alta parte, ma cam plictisesc sa tot vin cu 3-4 plase cu gunoaiele altora dupa cate o partida de pescuit.
Salut pescarii din toata tara. Degeaba vorbim noi ca oricum nu ne baga nimeni in seama .Anul trecut am platit si eu 30 ron taxa anpa plus cotizatia ajvps salaj 90 ron.Eu pescuiesc pe barajul de la varsolt un lac foarte frumos si cu multe oportunitati si pe somes.Pe baraj se prinde peste nu pot sa ma plang caras exista din belsug ba chiar te plictisesti de el daca ai noroc intra si un crap la un kil , de cati_va ani sa populat cu salau care a ajuns la dimensiuni frumoase .Problema este alta . De vreo 5 ani sa-u stabilit aici vreo 20 de (pescari) cu rulote, vin primavara si pleaca cand ninge.Pe lac nu e voie cu barca deoarece alimenteaza cu apa orasul Zalau . Ei au voie si cu barca si cu zece bete si cu vreo 30 de ace pe bat.In fiecare an se populeaza cu crap insa cred ca doar pentru ei deoarece au ocupat toate locurile bune .Cateodata ti-e mila de ce exemplare scot si le vand pe marginea drumului. Problema este ca nimeni nu ia nici o masura deoarece totul se face cu acordul (parerea mea si a tuturor pescarilor din salaj)AJVPS SALAJ .
de ce nu se poate in romania ce se poate in sua. ,ca doar tot incercam sa-i imitam si ne laudam peste tot cu axa sua romania. ex. am fost in stse in anul 2008pentru o luna de zile si mi-am scos permis de pescuit de la un magazin de articole de pescuit valabil pentru un an cu suma de 34.00 $ incepind cu data de 25.08.08.acsta avea seria n8 nr.006-991-608 apartinind de NJ DIVIZION OF FISH & WILDLIFE.( permisul era valabil intreg teritorul statului NEW JERSEY. ) la ei se poate scoate permis de pescuit pe o zi ,o saptamina pe o luna etc.la noi nu se poate pentruca atunci dispar intermediarii profitori .
nu inteleg de ce sa fim obligati sa intram intr-o asociatie pentru a obtine dreptul de a pescui in Dunare si riuri.In baltile particulare ti se ofera anumite facilitati; pontoane ,loc campare etc. AJVPS -ul ce ne ofera? nimic! Ne cere bani mai multi ca sa-si faca salarii si prime(se stie!!!). Electricienii braconeaza fara frica! AJVPS-ul nu populeaza cu peste apele,dar nici macar nu le protejeaza. O sa ajungem sa platim permise si sa pescuim broaste. Eu unul nu o sa dau nici un ban la AJVPS sau alta asociatie