Nicu

despre pescuit si pelicani
info-delta.ro DreamTeam

Nu va retin mult asa ca voi fi scurt si la obiect.

Musai sa ai masina in dotare. Sa ajungi in Thasos si sa stai intr-un singur loc este ca si cum ai pescui in cada. Ai atatea locuri si plaje de vizitat incat ai impresia ca nu-ti ajung zilele de concediu. Nu o sa le insir aici pentru ca le-au detaliat altii, eu va doar recomand o plaja ce s-a potrivit fix pe sufletul meu: Livadi.  Mergand pe partea vestica a insulei, dupa orasul Potos, inainte de Manastirea Arhanghelui Mihai, drumul coboara usor muntele si in vale se face un drum de piatra ce duce la aceasta minunatie de plaja. Plaja asta zici ca-i decupata din reclame 🙂

Ca tot am pomenit de Manastirea Arhanghelui Mihai, daca doresti sa o vizitezi ai grija ca aici regulile de acces sunt foarte stricte: barbatii sa aiba pantaloni lungi, femeile sa poarta rochii decente (nu mini, nu pantaloni ), nu maieu cu bretele si inca cateva care-mi scapa. Nu am vizitat manastirea pentru ca nu intruneam conditiile vestimentare.

Manastirea Arhanghelui Mihai Thasos

Am inteles ca sunt si ceva muzee pe insula: in Limenas se afla muzeul Antic (arheologie), in Potamia se afla muzeul Vaghi (dedicat sculptorului Polignotos Vagis), in Limenaria, Kalirahi si Theologos muzee de folclor. Spre rusinea mea nu am vizitat niciunul, in schimb  am trecut pe la cateva taverne din diverse orase si sate inclusiv pe la o taverna din celebrul sat Theologos. Pentru ca este un ghid rapid nu o sa va recomand decat nr.1: Terasa Asterias din Limenaria.

Cateva dintre felurile servite aici: Calamar

restaurant asterias limenaria_02Creveti:

restaurant asterias limenariaDorada Peste prajit cu nume necunoscut:

restaurant asterias limenaria_03

Asa de bine gatite si de proaspete incat au devenit etalon de comparatie la toate mesele. Ma repet, nu am mai mancat pe insula asa preparate gustoase.

Deci plajele, muzeele, tavernele, pentru pescari am scris un mic ghid, ce a mai ramas de recomadat? Croaziereleee! Zilnic de la ora 9 dimineata, din portul Limenaria cu Capitan Vassilis. Nu vreau sa va stric surpriza asa ca va las pe voi sa descoperiti aventura maritima. Ok, ok doar cateva fotografii:

Se remarca ca am luat cu mine si info-delta.ro 🙂

Celebra Giola am vazut-o doar din vapor, nereusind sa ajungem la ea de pe tarm desi am cautat-o insistent. Foarte ciudat ca nu exista niciun indicator.

giola thasos

La final, am lasat special hotelul:  Akti Belvedere, situat in Skala Rahoniou. Un mini hotel ce vi-l recomand cu caldura. Este situat intr-o zona retrasa, inconjurat de maslini batrani, este liniste, apartamentele sunt ok, are un petec de plaja privat unde beneficiezi de sezlonguri gratuite,  preturile sunt ok, mancarea gustoasa, servire prompta, curatenie, terasa, bar si mai ales piscina de la 80 cm la 2,5 m 😀 . Apa marii este mica ca adancime pe o distanta de 10 m, daca vii cu copilul mic fiind foarte bine, este nisip pe fund si fara arici de mare in zona. Ai si un dig mic de unde poti pescui iar in jurul lui daca bagi capul sub firul apei descoperi o intreaga agitatie marina. Deci are de toate.

akti belvedere thasos

In rest sper sa va bucurati la fel ca mine de frumoasa insula Thassos si de apa limpede a Mediteranei. Sa aveti un concediu placut!

12 Comentarii la “Cateva recomandari despre Thassos”

• Ishtar:

Uh ce locuri faine!Te invidiez bre! 😀
    Mulţam’ de sfaturi 🙂
    În ultima pozică cu păpică,io cred că ăla era file de rechin nu doradă 😉

• Nicu:

Ai dreptate, nu este Dorada 🙂 Acum stau sa ma gandesc ce neam o fi fost … Dar nici rechin nu scria pe el.

• Ana:

Foarte rar o doradă poate ajunge la dimensiunile care să permită acea porţionare (pe care niciodată n-am văzut-o la o doradă). Mai mult decât atât, arată fix ca un medalion de rechin.

Altfel, da, în Thassos e tare frumos 🙂

• Nicu:

Asa-mi trebuie daca mananc si nu stiu ce mananc. Am o scuza in faptul ca desi pescuiesc mult nu prea ma inghesui sa mananc peste. Si ala este autohton. Deci Dorada o stiu din poze sau de la Carrefour. 🙂

• Frumos, frumos. Chiar mă mir că ai mâncat peşte :D. Şi da, privită din faţă dorada e ca o linie un pic înroşată :)), fără airbag-uri laterale :)).

Peste mai putin, mai mult din curiozitate. In schimb am devorat crevetii, calamarii si caracatitele de pe insula 🙂
      Cat despre pesti cel mai placut m-au surprins “gavros”. Chiar am mancat de 2 ori, deci este un eveniment.

• Multumim ,foarte la obiect . Dorada poate ajunge pina la 8-12 kg .

• Nicu:

Mai am o sansa: daca pestisorul din farfurie avea 12kg posibil sa fi fost Dorada 🙂

• abia astept si io concediul:P

• Radu:

Salut! Si eu “am pus ochii” tot pe acest hotel. Este unul nou si nu exista multe review-uri despre el. Nu sunt pretentios, ma intereseaza doar sa fie curat…si sa aiba loc de parcare:) Am mai fost in Thassos, in Limenaria, si a fost exceptional. Acum am ales Skala Rachoniou datorita apusurilor care, dupa cum am citit, ar fi de poveste. De pe Thassos cica ar locul cu cele mai frumoase apusuri. In rest, daca ne poti da cateva amanunte despre aceast loc (ma refer la hotel) pe care ar trebui sa le stim, ar fi super ok.

• Nicu:

Hotelul este foarte ok. Piscina face toti banii, avand adancimea de peste 2,5m in anumit loc. Recomand sa iei apartament, pentru ca (virgula) camerele duble sunt intr-un fel la demisol. Curat este, liniste este (chiar prea multa), loc de parcare este fara probleme, plaja privata este, sezlonguri gratuite sunt din belsug atat la plaja cat si la piscina, gazda (administratora) este ok, mancare f buna (noi am avut regim de demipensiune). Trebuie sa tii cont ca hotelul este oarecum izolat, si cel mai apropiat magazin e la cativa km departare. Dar cu masina nu-i problema.
      Tocmai ce am observat ca nu erau afisate galeriile foto la articol. Acuma sunt 🙂
      Daca mai ai intrebari le astept.

• Despre Thassos, al doilea an - Nicu:

[…] invartit ce m-am invartit si iata ca am ajuns pentru al doilea an consecutiv in Thassos. De aceasta data am urmat celebrul si mediatizatul drum prin Makaza si nu mi-a parut rau chiar daca […]

Scrie un comentariu

Nu jigni, nu spama, adauga doar linkuri ontopic in mesaj. Multumesc!

ferma pupaza
RVP
Ancaar
Categorii
Informare privind ©
Întreg conținutul de pe acest site este protejat de legea dreptului de autor. Informațiile, imaginile de pe acest blog nu pot fi copiate și folosite pe alte site-uri, blog-uri, radio, tv, ziare sau alt mijloc de comunicare în masă fără consimtământul scris al autorului. Am zis!