Am trecut si iarna, cu greu de altfel, dar macar am turnat niste cataroaie de plumbi si am legat carlige, am legat si-am dezlegat… lunga mai e iarna asta. Vara se aproprie si noi incepem cu listele, asta este cel mai important lucru, pana la urma daca nu esti organizat o cam dai in bara pana. Lista incepe cu mult inainte de plecare asta face tot deliciul, discutii aprinse, incepe prospectarea pietei, cartofi, rosii, branza…., vine holera, vine si antraxul. Dar temerarii, acesti cutezatori neociresari , reusesc sa treaca peste orice incercare. Importanta listei nu este datata de ieri de astazi, aceasta este preluata din generatii inca de la marii exploratori. Dupa ce se potolesc apele in privinta organizarii, incepe crunta asteptare a zilei Z, nimic nu face somnul mai greu decat aceasta. E, in sfarsit plecam cu tonele de bagaje stranse in fata blocului, cu vecinii care se uita la noi ca la fugitii de-acasa, drumul pana la gara este greu dar ajungem intr-un final. Mormanul de bagaje sta ca o balena esuata in mijlocul peronului, acum incercam sa ne dam cu parerea cum urcam in tren, daca nu avem timp tragem semnalul de alarma. Reusim pana la urma sa urcam dar nu in vagon ca nu mai era loc si pentru noi, am suit in vagonul de posta, acum eram parafati si stampilati via Tulcea…

Mai bine de atat nici ca se putea, zorile se aratau peste colinele tulcene, printre randurile de vie, un adevarat sistem vascular inca neinrosit de seva fructului ce vas a vina mai spre toamna. Intram pe culoarul garii, tragem de bagaje ca niste adevarati hamali, am ajuns… Sarim cu totii la balustrada falezei si ca niste copii ajunsi la parcul de distractii ni se inmoaie ochii la vederea apei care trece prin fata noastra ca un pluton de parade militara fara sfarsit, este apasator momentul. Doi avati sparg linistea momentului cu executie precisa printre baboii care sar speriati in stanga si in dreapta.

Cumparaturile se fac din piata la prima ora, rosii de balta, cartofi si ce mai e pe lista. Avem ocazia sa mergem cu un vaporas exact pana la locul de campare, facem socoteala si hotaram sa mergem cu el, oricum pana pleaca pasagerul mai era o gramada de vreme iar noi eram demult pregatiti de plecare, inca de anul trecut. Ne imbarcam, iar valurile Dunarii izbesc chila vaporasului cu un sunet parca de Pheonix, toti fredonam in minte aceeasi melodie… Drumul este lin si vantul ne taie corprile inca neobisnuite cu briza deltei. Comandorul nostru ne lasa exact pe locul de campare dar ceva mai in larg, o mica portiune trebuie sa o trecem prin apa, cel mai greu este cu bagajele, cu fetele… In sfarsit campam, oboseala acumulata in timpul noptii ne ajunge din urma dar trebuie sa terminam pana vine furtuna. Norul incarcat de negura se apropie amenintatori de noi, dar totul este calculat, stim ce avem de facut fiecare. Reusim sa terminam iar furtuna este trasa de mare si scapam de data asta. Prima noapte este scurta pentru noi, oboseala face ca micul nostru cort de tantari sa nu fie ocupat pentru multa vreme, dupa ce este degustata prima sticla de vodca, caci numai ea poate potoli setea in delta (se spune ca apa e de vina), incep sa se retraga in palatul de plastic prins in cuie de metal, unul cate unul dispare in intunericul noptii.

A doua zi incepe o poveste cu crapi abisali, avati si salai cu coame lucind printre baboii saltareti, platici cat roata carului iar somnii, somnii din adancurile abisale care ies din cand in cand cu cozile lor uriase si pleosnesc apa spre deliciul nostru. Dar pana una alta sa facem un ness rece si sa privim Dunarea in splendoarea dimineti, de acum incepe povestea fara sfarsit…

Un guest post scris de Mihai Mihalache

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole din sectiune

ULTIMELE COMENTARII

Va recomandam sa cititi

Tura cu canoea in Delta Dunarii

Stiti voi cum vine treaba asta? Daca prinzi gustul sa explorezi Delta Dunarii de la nivelul firului de apa, apoi nici ca te mai poti lasa de asta. Indiferent daca esti intr-un caiac sau intr-o canoe, experienta ce ti-o ofera o calatorie lenta pe canalele din…