Proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti construirii podului peste Dunare de la Braila

Pe site-ul Ministerului Transporturilor in iulie 2017 a fost publicat pentru dezbatere publica proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii „Pod supendat peste Dunare in zona Braila”, judetele Braila si Tulcea.

Podul suspendat va fi pozitionat între km 4+596.10 – km 6+570.52 pe drumul principal Braila – Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare masurat de la Sulina) si are trei deschideri: o deschidere principala (1.120 metri) si doua deschideri laterale de 489,65 metri pe malul Braila si 364,65 metri pe malul Tulcea.

Podul suspendat are o lungime totala de de 1.974,30 m cu o deschidere centrala de 1.120,00 m si doua deschideri laterale de 489,65 si 364,65 m. Gabaritul pe verticala va fi de 38 m de la nivelul de inundatii maxim îndeplinind criteriile de navigatie pe Dunare.

Podul suspendat este pozitionat intre km 4+596.10 – km 6+570.52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare masurat de la Sulina), are trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) si doua deschideri laterale de 489,65 m pe malul Braila si 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte si de alta sunt doua viaducte de acces în lungime de cate 110 m fiecare. Lungimea totala a podului suspendat, inclusiv viaductele de acces va fi de 2.194,3 metri. Calea pe pod are 22,00 metri fiind alcatuita din 4 benzi de circulatie de 3,50 m fiecare, 4 benzi de încadrare de cate 0,5 m, doua acostamente de 1,50 m si o zona mediana de 3,00 m. La aceastea, se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si întretinere, trotuarele avand 2,80 m fiecare. În total latimea totala podului va fi 31,70 m. Proiectul de investitie, cu o lungime totala de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea si executia drumului principal, Braila – Jijila si a drumului de legatura cu DN22, Smardan – Macin.

Podul peste Dunare este necesar deoarece in prezent, trecerea de pe un mal pe altul al Dunarii în zona Braila/Galati se realizeaza numai pe apa, cu bacul. Romnav asigura traversarea Dunarii cu bacul în zona Braila – Smardan. Pe timp de iarna, cand Dunarea îngheata, primavara, cand curg sloiuri, si ori de cate ori este ceata sau furtuna, traversarea practic se întrerupe, legatura cu Dobrogea atat a zonei Braila, Galati, cat si a întregii Moldove, trebuie sa se faca pe la podul Giurgeni – Vadul Oii cu un spor de distanta de parcurs de 133 km pentru relatia Tulcea si de 56 km pentru relatia Constanta.

Cu o valoare pentru proiectare si executie de 2.025.494.965 lei fara TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezinta cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructura, atribuit în ultimii 27 de ani. Potrivit CNAIR, contractul va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-pret, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel 18 luni sunt alocate proiectarii, 36 de luni executiei lucrarilor iar perioada de garantie va fi de minim 60 de luni.

Intregul proiect de HG poate fi consultat pe site-ul http://mt.gov.ro


Spune parerea ta:


Nume *
Email *
Adresa web(adresa sa contina http://)
* toate campurile sunt obligatorii. Adresa de e-mail trebuie sa fie valida. Nu va fi publicata pe site.
Daca apasati pe butonul Comenteaza, inseamna ca sunteti de acord cu regulamentul de postare comentarii a acestui site.