6

Pe site-ul ARBDD a fost publicata spre dezbatere publica modificarea  Hotararii Guvernului nr. 538/2015 pentru aprobarea Regulilor privind accesul si circulatia navelor si ambarcatiunilor pe canalele si lacurile interioare din perimetrul Rezervatiei Biosferei „Delta Dunarii”.

Astfel, se propune limitarea puterii maxime admise a motoarelor din dotarea navelor si ambarcatiunilor care navigheaza pe canalele si lacurile interioare din perimetrul Rezervatiei Biosferei „Delta Dunarii”. Se propune o putere maxima admisa de 100cp si prin exceptie la aceasta, inca 2 puteri maxime admise in functie de anumite zone din rezervatie: 10cp si 40cp.

Extras din proiectul de modificare HG:

Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(1) Puterea maxima admisa a motorului, la navele si ambarcatiunile care navigheaza pe canalele si lacurile interioare din perimetrul Rezervatiei Biosferei „Delta Dunarii”, cu exceptia celor prevazute in anexa nr. 1, este de 40 cp.

 (2) Puterea maxima admisa a motorului, la navele si ambarcatiunile care navigheaza pe canalele de circulatie din perimetrul Rezervatiei Biosferei „Delta Dunarii”, prevazute in anexa nr. 1, este de 100 cp.

(4) Este obligatorie dotarea ambarcatiunilor si a navelor cu veste de salvare pentru toate persoanele aflate la bord, conform legislatiei in vigoare. In cazul ambarcatiunilor nepuntate, aflate in mars, purtarea vestelor de salvare este obligatorie.

 (5) Se interzice navigatia pe timpul noptii a navelor si ambarcatiunilor care nu sunt semnalizate conform prevederilor legale in vigoare.

 (6) Este interzisa deplasarea navelor/ambarcatiunilor cu motoare mai mari de 10 cp. In zonele prevazute in anexa nr. 3.

ANEXA nr. 1  cuprinde lista canalelor de navigatie si lacurile interioare din perimetrul Rezervatiei Biosferei „Delta Dunarii” pe care este admisa navigatia navelor si ambarcatiunilor cu motoare de pana la 100 cp. Acestrea sunt:

  1. Garla Somova
  2. Canalul Mila 36
  3. Garla Sontea
  4. Canalul Olguta
  5. Canalul Lopatna
  6. Canalul Pardina
  7. Canalul Magistral AP Chilia
  8. Canalul Cardon
  9. Canalul Sud Popina
  10. Canalul Stipoc
  11. Canalul Magearu
  12. Canalul Litcov
  13. Canalul Busurca
  14. Canalul Cordon Litoral (Sulina – Sfantu Gheorghe)
  15. Canalul Tataru
  16. Garla Perivolovca
  17. Canalul Lipoveni
  18. Canalul Dunavat
  19. Canalul Mustaca
  20. Canalul Dranov
  21. Canalul Perisor
  22. Canalul Periteasca
  23. Canalul de Centura (canalul de legatura dintre canalele Lipoveni, Dunavat si Dranov)
  24. Canalul Mocansa
  25. Canal Eracle
  26. Canal Ceamurlia
  27. Lacul Rosu
  28. Lacul Rosulet
  29. Lacul Puiu
  30. Lacul Razim
  31. Lacul Golovita
  32. Lacul Merhei
  33. Lacul Matita
  34. Lacul Uzlina
  35. Lacul Isac
  36. Bratul Musura
  37. Canal Uzlina

ANEXA nr. 3 cuprinde lista lacurilor si canalelor situate in apropierea coloniilor de pasari din perimetrul Rezervatiei Biosferei „Delta Dunarii”, pe care este admisa navigatia navelor si ambarcatiunilor cu motoare de pana la 10 cp.

  1. Lacul Ivanova
  2. Lacul Purcelu
  3. Canal Bratusca
  4. Canal Litieni
  5. Lacul Obretinul Mic
  6. Canal Ghermandi
  7. Golf Musura – Ostrov Musura
  8. Lacul Martinica
  9. Lacul Cuzmintul Mare
  10. Lacul Cuzmintul Mic
  11. Lacul Mesteru
  12. Japsa Climova
  13. Holbina II
  14. Lacul Isacel
  15. Lacul Cotete
  16. Lacul Cuibul cu Lebede
  17. Canal Candura – colonia Nebunu
  18. Lacul Ligheanca (NE)
  19. Lacul Potcoava
  20. Lacul Obretinciuc
  21. Lacul Fastic
  22. Lacul Lumina
  23. Lacul Vatafu
DISTRIBUIȚI

6 COMENTARII

  1. s-a distrus delta… nu mai este peste, nu mai sunt pasari. bataie de joc. ma mir cum de sunt atat de putine accidente cu barcile la cat de multe sunt si cat de tare a ard pe canale.

  2. Citesc in continuare pe toate canalele (facebook, presa) cum si in ce fel se transeaza acesta criza. Unii se comporta de parca delta ar fi mostenirea lor nu a tuturor romanilor. ARBDD va avea dezbateri cu cei din Tulcea: agenti economici, pescari, locuitori ai localitatilor din delta …. adica tocmai cu cei carora nu le convine modificarea legislativa.
    Dar pe noi, restul locuitorilor acestei tari nu ne intreaba nimeni nimic?

    Modificarea afecteaza act economice, afecteaza veniturile localnicilor. Intreb, pana acum 1-2 ani cum a fost? Mergea treaba si cu 40cp? Acum nu mai merge?

  3. …confirm….de la an la an sunt din ce in ce mai putine pasari pe canale…anul acesta cele mai multe pasari din delta pe care le-am vazut au fost ciorile…nu glumesc!!

  4. Sunt pasionat de fotografie. Am fost de cateva ori in delta in acest an. Este cel mai sarac an in pasari. Nu am mai vazut pasari pe canale asa cum erau in anii trecuti. NU mai sunt. S-au retras in salbaticie.
    In schimb, am vazut atatea barci cat nu am vazut in 10 de ani de delta.
    Anul acesta e la moda transportul rapid. Toata lumea transporta rapid turisti. Toata lumea a cumparat barci rapide. Este noul tip de business descoperit in delta. Este incredibil cat de multe barci rapide au aparut. Numai mergeti la Mahmudia sau la Murighiol sa le vedeti cum asteapta clientii.
    Sunt peste tot, pe bratele principale ale Dunarii, pe canale, pe lacuri … oriunde este nevoie de ele. Si se grabesc … ca de, fac taximetrie si timpul costa.
    Deduceti voi cum e sa treaca pe langa tine pe un canal ingust in timp ce incerci linistit sa fotografiezi o pasare sau un moment, un corsar cu 200cp in spate turat la maxim. Pentru ca aici vorbim de motoare de la 175 cp in sus!!!
    Nu exista, nu mai exista niciun respect pe canale. S-a ajuns precum traficul din Bucuresti, fara reguli, fara bun simt.
    Pe langa taximetria din Delta au aparut salupele de fite, care mai de care mai puternice.
    In plin sezon turistic delta este sufocata de motoare puternice.
    Interzicerea acestora ar fi ceva benefic. Nu ar fi in interesul celor care au investit in barci puternice pentru a face un ban, sau a se da mari, dar acestia ar fi trebuit sa se gandeasca ca se afla intr-o rezervatie UNESCO si nu poti face tot ceea ce-si doresc.
    Exista o lege care impune restrictii de viteza in delta. Daca stii ca exista acea lege, de ce iti cumperi barca cu motor de 300cp? ca sa circuli cu 15 km/ora? Nu cred.
    Atunci cand stii ca exista o lege ce restrictioneaza viteza si tu iti cumperi salupa cu cel mai mare motor de pe piata inseamna ca ti-ai asumat faptul ca intr-o buna zi nu o sa mai poti circula cu acea barca. Ti-ai asumat faptul ca intr-o zi o sa se respecte legea in aceasta rezervatie si tu, posesorule de 300cp va trebui sa o respecti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.