0
Un lucru destul de important, ce nu trebuie neglijat daca doriti sa prelungiti viata echipamentelor si sa nu scoateti bani din buzunar pentru achizitionarea altora.
Mulineta: este “motorul” de care depinde in mare masura o partida de pescuit reusita. Nu de multe ori, in partidele de pescuit din Delta Dunarii, datorita pozitiei aproape verticale a lansetei si aproape de mal, mulineta este partea cea mai vatamata datorita apei si nisipului. Cei ce pescuiesc pe Dunare stiu ca nu de putine ori li s-a intamplat ca un val provocat de o ambarcatiune sa “inunde” mulineta. Astfel, pe langa apa ce intra in mecanismele din mulineta, se mai strecoara si pamant, nisip etc. Sa nu mai vorbim de acele locuri de pescuit cu nisip unde inevitabil la orice adiere mai puternica a vantului , in mulineta se acumuleaza incet, incet nisip, pe care il simtim cum este “rontait” de rulmentii si lagarele mulinetei. De aceea este necesar ca dupa fiecare pescuit de acest gen sa curatam mulineta. Pentru asta trebuie sa aveti in vedere demontarea acesteia, incepand cu piesele simple, tamburul si manerul, continuand cu capacul ce protejeaza mecanismele, axul, rotorul, etc. Piesele astfel demontate se curata cu un spray pentru mulinete (se gaseste in comert la magazinele speciale) si cu o carpa. Dupa degresare, se monteaza piesele in carcasa si urmeaza lubrefierea acestora folosind vaselina, in strat subtire (tot pentru mulinete). Orice ar fi, o data pe an trebuie aplicat acest “service” mulinetei si dupa fiecare partida de pescuit, un mic lustru exterior. Depozitarea mulinetelor este de recomandat sa se faca in saculeti de bumbac destul de grosi pentru a evita socurile mecanice. Dupa fiecare partida de pescuit, frana este slabita la maximum.
 Varga, lanseta, dupa fiecare partida de pescuit trebuie stearsa cu o carpa umeda, moale, insistandu-se in zona manerului si al mecanismului de prindere al mulinetei (portmulineta) dar si a inelelor. Acestea vor fi verificate suplimentar sa nu fie indoite din cauza transportului. Manerele de pluta necesita o atentie sporita, acestea necesitand o oarecare intretinere, in cazul meu aplicand solutii pentru intretinerea lemnului. Sa nu uitam si de transportul lansetelor, de preferat in husele ce le insotesc (de este cazul) sau in intr-o husa mai mare.
Linguritele pentru rapitor – oscilantele. O sa va intrebati cum se pot intretine acestea. Este simplu de realizat cu polish auto. Suna ciudat, dar veti vedea ca vechile oscilante, matuite vor avea stralucirea din fabrica. Pentru aceasta operatiune, este necesar (dar nu obligatoriu) sa demontati ancora pentru a evita accidentele. Eventual se verifica ancorele, care pot fi ascutile cu piatra de ascutit.
Firul de pescuit se verifica periodic, in cazul celor monofilamente se urmareste aparitia exfolierii acestora iar la unele apare o “segmentare”, caz in care se recomanda inlocuirea.
Juvelnicul, minciocul, salteaua de primire, orice intra in contact cu pestele sau sta in apa, trebuiesc spalate dupa o partida de pescuit si lasate la uscat.
Accesoriile metalice sau ce contin piese metalice (suporti lansete, grip etc) trebuiesc de asemenea curatate si sterse de apa.
Cam acestea sunt in linii mari operatiunile aplicate dupa fiecare partida de pescuit, exceptand demontarea mulinetei (o data pe an sau de ori de cate ori este cazul).

 

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole din sectiune

ULTIMELE COMENTARII