0

Judetul Tulcea este singurul judet din Romania in care se regasesc toate mijloacele de transport, si anume: rutier, feroviar, aerian, fluvial si maritime.

Feroviar, Tulcea are o gara de calatori si o gara de marfuri. Orasul beneficiaza de o legatura directa prin reteaua feroviara cu capitala tarii. O investitie importanta in transportul feroviar este trenul intercity “Sageata Albastra” care s-a pus in functiune legand Tulcea de capitala tarii. Deasemenea  sunt  curse zilnice Tulcea-Constanta si retur. Gara de marfuri este folosita pentru transportul de materii prime si marfuri spre alte zone ale tarii.

Rutier ,  se fac legaturile cu toate localitatile (in afara celor din Delta Dunarii) din judet, cat si legaturile cu localitatile din judet. Transportul rutier de calatori se face cu autobuze si microbuze apartinand firmelor particulare. Deasemenea legaturile cu alte judete se fac prin curse zilnice catre Tulcea-Bucuresti, Tulcea-Constanta, Tulcea-Galati, Tulcea-Iasi, Tulcea-Braila. Prin judet si prin orasul Tulcea trece drumul european E87.

Transportul aerian – este asigurat prin aeroportul “Mihail Kogalniceanu”, situat la 13 km de municipiu Tulcea, si care organizeaza curse ocazionale charter. Se asigura permanent servicii de aviatie utilitara pentru agricultura si sanatate.

Fluvial, se asigura transportul pasagerilor pe cele trei brate ale Dunarii: Chilia, Sulina, Sfantul Gheorghe prin curse zilnice. Principalele porturi pe raza municipiului Tulcea sunt: portul IAMC, portul industrial,  portul comercial,  portul de pasageri:

  • Portul IAMC – Locatia: Mm 37 pe malul drept al Dunarii. Anul constructiei:1980, Capacitate: 200.000 tone/an. Dotari: apa curenta, energie electrica, 2 macarale portuare de 5 tone. Pescaj maxim-6 m. Destinatie: port destinat produselor de cariera si balastiera.
  • Portul industrial – Locatia: Mm 39 pe malul drept al Dunarii. Anul constructiei: 1974. Are doua dane: dana maritima si dana fluviala. Lungimea danei maritime este de: 200 de metri si cea a danei fluviale de 100 de metri. Capacitate: 664.000 tone/an. Dotari: apa curenta, energie electrica, 3 macarale portuare de 16 tone. Pescaj maxim-dana maritima-9 m si dana fluviala-3 m.)
  • Portul comercial – Locatia: Mm 38 pe malul drept al Dunarii. Anul constructiei: 1972. Capacitate: 392.000 tone/an. Dotari: apa curenta, energie electrica, 2 macarale portuare de 5 tone si cale ferata. Pescaj maxim –3,5 m.Destinatie: port destinat marfurilor generale si a minereurilor.
  • Portul de pasajeri – Locatia Mm 38-39 pe malul drept al Dunarii. Anul constructiei: 1972. Capacitate: 240.000 calatori/an. Dotari: apa curenta, enerie electrica. Pescaj maxim 1,5-3,5 m.Destinatie: transportul calatorilor in si dinspre Galati,Chilia, Sulina, Sf. Gheorghe, Ismail (Ucraina).
.…….aici informatii complete privind transportul inspre Tulcea  Imagini Romeo Huidu | info-delta.ro
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole din sectiune

ULTIMELE COMENTARII

Va recomandam sa cititi

Cum a fost la Cormoran Resort din Uzlina, Delta Dunarii

Ani de-a randul am vazut din viteza barcii resortul Cormoran, avand drumuri in alte parti ale Deltei si de fiecare data cand am trecut pe langa el mi-am propus sa-l vizitez. Faptul ca a fost un pionierat in turismul din Delta Dunarii, ca in spatele acestui…